Verzenden en leveren

Benieuwd naar de levering van uw kerstpakketten? Op deze pagina vindt u alle details over de verzendkosten van kerstpakketten, leverdata, Track & Trace en bezorging op meerdere adressen. Ook informatie over levering buiten Nederland vindt u hier. Wij zorgen ervoor dat uw kerstpakketten op tijd aankomen!

Meest gestelde vragen

Welke verzendopties zijn beschikbaar?

Voor de verzending van uw kerstpakketten bieden wij u vier opties:

  • 1 kerstpakket (m.u.v. te grote en breekbare pakketten) kunnen wij verzenden via Groenbezorgen/DHL (€10,- excl. btw) of op een mini-pallet via Melis Logistics (€45,- excl. btw per adres in Nederland, m.u.v. de eilanden).

  • 2 t/m 4 kerstpakketten verzenden wij op een mini-pallet via Melis Logistics (€45,- excl. btw per adres in Nederland, m.u.v. de eilanden).

  • 5 of meer kerstpakketten verzenden wij op een euro-pallet via Melis Logistics (€60,- excl. btw per adres in Nederland, m.u.v. de eilanden).

  • Huis-aan-huis levering van 2 of meer kerstpakketten verzenden wij via Groenbezorgen/DHL (€10,- excl. btw per pakket).

Goed om te weten: door slechte ervaringen (beschadiging, vermissing, overschrijding levertermijn) met reguliere pakketbezorgingsdiensten raden wij u altijd aan kerstpakketten te verzenden middels palletzending, om de kerstpakketten vervolgens van hieruit te distribueren naar de ontvangers. Oók als u 1 kerstpakket bestelt. Kiest u toch voor Groenbezorgen/DHL, dan raden wij u met klem aan een bezorgdatum te kiezen ruim voor kerst om teleurstelling te voorkomen.

Let op: de verantwoordelijkheid voor het risico op schade/breuk/overschrijding levertermijn/verlies van uw kerstpakket als gevolg van uw keuze voor reguliere pakketbezorging rust bij u als opdrachtgever.
Let op: bij palletzending leveren we uw bestelling tot aan de drempel op de begane grond. 
Let op: voor de verzendkosten voor de Waddeneilanden verzoeken we u telefonisch (088-5010444) of per e-mail (info@kerstpakketten.nl) contact op te nemen met onze klantenservice. 

Bekijk minder Bekijk meer

Welk bezorggebied hanteren jullie?

Wij bezorgen uw kerstpakketten in heel Nederland en België. Voor bezorging in Duitsland, verzoeken we u contact met ons op te nemen. Onze klantenservice kijkt graag met u mee en voorziet u van de juiste informatie.

U bent het snelst geholpen via de chat op onze website. Onze digitale assistent helpt u graag verder en brengt u eventueel in contact met de juiste klantenservice medewerker.

Bekijk minder Bekijk meer

Wanneer en waar ontvang ik de Track & Trace van mijn bestelling?

Zodra uw bestelling naar u onderweg is, ontvangt u van ons een mail met de Track & Trace. Deze mail ontvangt u uiterlijk op de ochtend van de bezorgdag. Via de bijgevoegde Track & Trace kunt u uw bestelling volgen.

Goed om te weten: wij verzenden onze kerstpakketten vanuit meerdere magazijnen in Nederland. Hierdoor kan het voorkomen dat u voor één bestelling meerdere Track & Traces ontvangt.

Tussentijds benieuwd naar de status van uw bestelling?
Graag verwijzen we u naar de FAQ Hoe kan ik de voortgang van mijn bestelling volgen?

Bekijk minder Bekijk meer

Hoe kan ik de bezorgdatum van mijn bestelling kiezen?

Een bezorgdatum kiezen gaat heel eenvoudig. Zodra u een keuze heeft gemaakt, plaatst u de kerstpakketten in uw digitale winkelwagen via de grote groene knop. Uw winkelwagen verschijnt nu in beeld. Als u vervolgens via de grote groene knop uw bestelling plaatst, kiest u voor bestellen via uw account of als gast.

In het volgende scherm vult u uw gegevens in. Als u vervolgens op "Doorgaan" klikt, komt u in het scherm waar u de bezorginformatie in kunt vullen. Hier kunt u per dag aangeven wanneer u uw bestelling wenst te ontvangen.

Bekijk minder Bekijk meer

Wat kan ik doen als ik niet thuis/aanwezig ben bij levering van mijn kerstpakketten?

Wat u kan doen als u niet thuis/aanwezig bent, hangt af van hoe uw kerstpakketten geleverd worden.

Wordt uw kerstpakket geleverd door een pakketbezorgingsdienst?
Geen zorgen! Uw kerstpakket wordt behandeld als 'normaal' pakketje. Als u op het moment van bezorging niet thuis bent, kunnen er drie dingen gebeuren: 

  1. Uw kerstpakket wordt voor een tweede keer ter ontvangst aangeboden,
  2. Uw kerstpakket wordt naar het dichtstbijzijnde DHL punt gebracht, óf
  3. Er wordt door de bezorger gehoor gegeven aan een niet-thuis notitie als u deze ooit heeft gedeeld met Groenbezorgen/DHL (bijvoorbeeld: "Niet thuis? Leg het pakket aub onder de overkapping"). 

Voor de meest actuele informatie over uw levering, verzoeken wij u uw Track & Trace in de gaten te houden.

Worden uw kerstpakketten op een pallet geleverd?
Om teleurstelling te voorkomen, is het van het grootste belang dat iemand de zending in ontvangst kan nemen. Als dit door zwaarwegende redenen niet lukt, verzoeken we u zo spoedig mogelijk, maar in ieder geval één werkdag voor de bezorgdag telefonisch contact met ons op te nemen via 088-5010444. In tegenstelling tot levering per stuk gaan palletzendingen namelijk direct retour naar ons magazijn wanneer u deze niet aan kunt nemen. Als het zover komt en u wenst de zending nogmaals te versturen, dan zijn wij genoodzaakt de betreffende verzendkosten nogmaals in rekening te brengen. Wij hopen op uw begrip. 

Bekijk minder Bekijk meer

Wat zijn de verzendkosten?

Wat de verzendkosten van uw bestelling zijn, hangt af van een aantal factoren. Wel kunt u er zeker van zijn dat u bij ons nooit dubbele verzendkosten betaalt voor één afleveradres in Nederland, zelfs niet als uw bestelling uit meerdere magazijnen komt.

Verzendkosten exclusief btw per afleveradres in Nederland (m.u.v. de eilanden):

  • 1 kerstpakket: €10,- (reguliere pakketbezorging zonder garantie op leverdatum, met Track & Trace).

  • 2 t/m 4 kerstpakketten: €45,- (mini-palletzending met garantie op afleverdatum behoudens overmacht calamiteiten, met Track & Trace).

  • 5 of meer kerstpakketten: €60,- (palletzending met garantie op afleverdatum behoudens overmacht calamiteiten, met Track & Trace).

  • 2 of meer kerstpakketten middels huis-aan-huis levering: €10,- per pakket (reguliere pakketbezorging zonder garantie op leverdatum, met Track & Trace).

  • Voor de verzendkosten voor de Waddeneilanden verzoeken we u telefonisch (088-5010444) of per e-mail (info@kerstpakketten.nl) contact op te nemen met onze klantenservice. 

Bestelt u voor €1.000,- (excl. btw) of meer met bezorging in Nederland?
Dan bezorgen wij uw kerstpakketten gratis op één afleveradres in Nederland (m.u.v. de eilanden). 

Bestelt u voor €1.500,- (excl. btw) of meer met bezorging in België of Duitsland?
Dan bezorgen wij uw kerstpakketten gratis op één afleveradres in het gewenste land.

Goed om te weten: door slechte ervaringen (beschadiging, vermissing, overschrijding levertermijn) met reguliere pakketbezorgingsdiensten raden wij u altijd aan kerstpakketten te verzenden middels palletzending, om de kerstpakketten vervolgens van hieruit te distribueren naar de ontvangers. Oók als u 1 kerstpakket bestelt. Kiest u toch voor Groenbezorgen/DHL, dan raden wij u met klem aan een bezorgdatum te kiezen ruim voor kerst om teleurstelling te voorkomen.

Meer informatie over verzendkosten?
Graag verwijzen we u naar de FAQ's Waarom zijn de verzendkosten zo hoog bij kleine aantallen kerstpakketten? en Waarom zou ik mijn (kleine) bestelling op een pallet laten bezorgen?

Bekijk minder Bekijk meer

Waarom zou ik mijn (kleine) bestelling op een pallet laten bezorgen?

Wij raden u altijd aan om voor een palletzending te kiezen, ongeacht het aantal kerstpakketten. Hieronder leest u waarom.

Meerdere bestellingen van 1 kerstpakket = lagere verzendkosten, maar…

Sommige klanten plaatsen bewust meerdere kleine bestellingen, bijvoorbeeld drie keer één kerstpakket. In dat geval betaalt u dan 3 × €10,- = €30,- (excl. btw) aan verzendkosten, in plaats van één keer €45,- (excl. btw) voor een mini-pallet. Dat klinkt voordelig, maar we wijzen u graag op de risico's:

  • Aangezien u voor pakketbezorging kiest, kunt u in bovenstaand voorbeeld 3 aparte bezorgmomenten krijgen over meerdere dagen verspreid.
  • Na overdracht van uw kerstpakketten aan de pakketbezorgingsdienst hebben wij géén zicht meer op waar uw bestelling zich exact bevindt: ook wij baseren ons in dit geval op uw Track & Trace en kunnen u dus beperkt helpen.
  • Daarnaast hebben wij geen zicht meer op wat er met uw kerstpakketten gebeurt. In het proces van de pakketbezorgingsdiensten worden uw kerstpakketten gezien als een 'normaal' pakketje. Hier kunnen wij, zeker in de voor pakketbezorgers drukste maand van het jaar, geen verantwoordelijkheid voor dragen.
  • De verantwoordelijkheid voor risico op schade/breuk/overschrijding levertermijn/verlies van uw kerstpakket rust bij u als opdrachtgever, aangezien wij geen zicht hebben op hoe er door derden met uw bestelling wordt omgegaan en de kans op beschadiging of vermissing hiermee aanzienlijk stijgt.

Ons advies:
Kies ook bij kleinere aantallen kerstpakketten voor een palletzending. Omdat onze logistieke partner uw bestelling met garantie op afleverdatum (behoudens overmacht calamiteiten), netjes en veilig verpakt, vrij van schade aan uw adres aflevert, voorkomt het teleurstellingen. Zo komt uw kerstpakket bij u aan zoals het bedoeld is: als een cadeautje, een blijk van waardering.

Meer informatie over verzendkosten?
Graag verwijzen we u naar de FAQ's Wat zijn de verzendkosten? en Waarom zijn de verzendkosten zo hoog bij kleine aantallen kerstpakketten?

Bekijk minder Bekijk meer

Hoe kan ik de levertijd van mijn bestelling kiezen?

Of u de levertijd van uw bestelling kunt kiezen, hangt af van hoe u uw kerstpakketten laat verzenden. 

Verzendt u kerstpakketten via palletzending? (2 of meer pakketten op één afleveradres)
Een levertijd kiezen gaat heel eenvoudig. Zodra u een keuze heeft gemaakt, plaatst u de kerstpakketten in uw digitale winkelwagen via de grote groene knop. Uw winkelwagen verschijnt nu in beeld. Als u vervolgens uw bestelling plaatst, kiest u voor bestellen via uw account of als gast.

In het volgende scherm vult u uw gegevens in. Als u vervolgens op doorgaan klikt, komt u in het scherm waar u de bezorginformatie in kunt vullen. Hier kunt u uw bezorgdatum en een tijdvak kiezen waarin uw bestelling bij u bezorgd wordt. U heeft de volgende mogelijkheden:

  1. Standaard levering 08.00 - 17.00 (geen meerkosten)
  2. Levering tussen 08.00 - 12.00 (+ € 55,- excl. btw)
  3. Levering tussen 12.00 - 16.00 (+ € 55,- excl. btw)

Verzendt u kerstpakketten per stuk of door middel van huis-aan-huis levering?
Omdat wij hiervoor afhankelijk zijn van reguliere pakketbezorgingsdiensten, kunnen wij u helaas niet de mogelijkheid bieden om een specifieke levertijd te kiezen. Als dit noodzakelijk voor u is, raden we u aan te kiezen voor palletzending. We hopen op uw begrip. 

Bekijk minder Bekijk meer

Hoe kan ik kerstpakketten naar meerdere verschillende adressen (huis-aan-huis) verzenden?

Om uw kerstpakketten naar meerdere verschillende adressen te verzenden, heeft u een account bij ons nodig. Geen account? Maak hier in twee stappen uw account aan.

Zodra u een keuze heeft gemaakt, plaatst u de kerstpakketten in uw digitale winkelwagen via de grote groene knop. Uw winkelwagen verschijnt nu in beeld. Als u vervolgens uw bestelling plaatst, kiest u voor bestellen via uw account.

In het scherm dat vervolgens verschijnt, vult u uw gegevens in. Als u nu op doorgaan klikt, komt u in het scherm waar u de bezorginformatie in kunt vullen. Kies hier voor de optie "Ik wil de pakketten op privé adressen bezorgen". Nadat u de bestelling succesvol heeft afgerond, ontvangt u van ons per mail een bestelbevestiging en een Excel-template voor de afleveradressen.

Goed om te weten: om uw bestelling compleet te maken, verzoeken we u het template volledig ingevuld per mail aan ons retourneren (info@kerstpakketten.nl). Zodra we het ingevulde template van u retour hebben ontvangen, bieden we uw kerstpakketten ter bezorging aan bij Groenbezorgen/DHL.

Let op: wij bieden u de mogelijkheid uw kerstpakketten thuis te laten bezorgen bij uw personeel, klanten en andere relaties. De verantwoordelijkheid voor het risico op schade/breuk/overschrijding levertermijn/verlies van de kerstpakketten als gevolg van uw keuze voor huis-aan-huis levering rust bij u als opdrachtgever. Wij raden u dan ook altijd aan uw bestelling te verzenden middels palletzending naar één adres. Meer informatie over ons advies voor palletzending leest u in de FAQs Waarom zijn de verzendkosten zo hoog bij kleine aantallen kerstpakketten? en Waarom zou ik mijn (kleine) bestelling op een pallet laten bezorgen?

Bekijk minder Bekijk meer

Wat kan ik doen als ik geen Track & Trace heb ontvangen?

Wat u kunt doen als u geen Track & Trace heeft ontvangen, hangt af van hoe u heeft besteld. Controleer ook de reclame- of spam map van uw mailbox.

Goed om te weten: zodra uw bestelling naar u onderweg is, ontvangt u van ons een mail met de Track & Trace. Deze mail ontvangt u uiterlijk op de ochtend van de bezorgdag.

Besteld via uw account?
Indien u op de ochtend van de leverdag nog geen Track & Trace heeft ontvangen, kunt u deze terugvinden in uw account op onze website.

Besteld als gast?
We adviseren u contact met ons op te nemen. Onze klantenservice kijkt graag met u mee. U bent in dit geval het snelst geholpen via de chat op onze website. Stel uw vraag en onze digitale assistent helpt u verder of brengt u in contact met de juiste klantenservice medewerker.

Bekijk minder Bekijk meer

Meer over verzenden en leveren

Verzendopties en kosten
Bezorgdatum en -tijden
Adresgegevens en huis-aan-huis levering
Track & Trace
Internationale levering
Problemen met levering

Chat met ons

Stel uw vraag in de chat

Bel ons: 088-5010444

We zijn tijdens kantoortijden bereikbaar

Liever mailen?
info@kerstpakketten.nl

Op werkdagen reageren we binnen 24 uur

 
Winkelwagen
Je winkelwagen bevat geen items.
({{ $root.cart.totalQuantity }} items)
Kortingscode toevoegen