Een doos vol lekkers in rood, groen of blauw. Of een pakket rond thema's als barbecue, sport of fotografie. De kerstpakkettenleveranciers hebben zich ook dit jaar flink uitgesloofd bij het bedenken van thema's en samenstellingen voor hun pakketten.
We klagen graag over de inhoud, maar stiekem kijken we er ieder jaar weer reikhalzend naar uit: het kerstpakket. Waarom zijn we toch zo blij met een doos vol producten die soms jarenlang ongebruikt in de kast blijven staan? En heeft een bon hetzelfde effect als zo'n kneuterig pakket?
Het is voor werknemers een blijk van waardering en een jaarlijks moment om naar uit te kijken: het kerstpakket. Maar waar kies je voor als bedrijf? Wij informeerden bij enkele grote partijen naar de trends dit jaar.
Het traditionele kerstpakket is dit jaar naar verwachting net even groter, uitgebreider en vooral persoonlijker dan voorgaande jaren. Dat blijkt uit een rondgang van NU.nl langs marktleiders binnen het kerstpakketsegment.
Medewerkers van de Nederlandse Spoorwegen krijgen dit jaar geen traditioneel kerstpakket. Het bedrijf zou hierdoor tonnen kunnen besparen. Maar het personeel is er niet blij mee. Hoe belangrijk is een kerstpakket?
Het kerstpakket is weer populair bij bedrijven als eindejaarscadeau. De afgelopen jaren maakte de cadeaubon weliswaar een opmars, maar kerstpakketten blijken niet te verslaan. Kerstpakketten.nl is de grootste online leverancier van Nederland. Dit jaar levert het bedrijf in Uden ruim een kwart miljoen kerstpakketten af.
Het lijkt misschien wat vroeg, maar bedrijven zijn al druk in de weer met de kerstpakketten. Het wordt waarschijnlijk geen rolkoffer of snuffelmarkt. Maar wat krijgen werknemers dan wel?