NU.nl - 29 november 2012
Bedrijven mogen hun hand dan nog altijd stevig op de knip houden, op kerstpakketten wordt vooralsnog amper bezuinigd.
Ook dit jaar geeft het bedrijfsleven weer voor een kleine tweehonderd miljoen euro uit aan grote kartonnen dozen vol koekjes, flessen wijn en chips. Dat is althans de verwachting van het Voorlichtingsbureau Kerstpakketten.
Ook Bart Poierrié, directeur van webwinkel Kerstpakketten.nl, ziet de vraag naar de voedselpakketten toenemen. "Mensen denken: we hebben het momenteel al zwaar genoeg, dus doe mij maar wat lekkers op tafel", legt hij uit. "Sommige van hen bestellen prachtige luxepakketten, terwijl anderen dit jaar liever zo veel mogelijk producten krijgen."
Poierrié verkoopt jaarlijks 'vele honderdduizenden' kerstpakketten. Nog steeds zijn er ook veel bedrijven die voor een niet-eetbaar kerstcadeau kiezen. Zo was vorig jaar de pizzamaker razend populair en kiezen werkgevers dit jaar veel voor een luxe trolleykoffer. Maar dergelijke cadeaus moeten onmiskenbaar terrein prijsgeven op de mand vol 'voedingsproducten in een kerstwikkel'.
Bekijk dit artikel op NU.nlIndien u een kortingscode heeft ontvangen, kunt u deze alleen verzilveren op onze huisselectie kerstpakketten. Klik hieronder voor onze huisselectie pakketten en pak die korting!