NU.nl - 10 december 2019
Een feestelijke doos gevuld met houtsnippers, ragoutbakjes en conservenblikken vol eten om de gure winter te overleven: het jaarlijkse bedankje van de baas komt er weer aan. De trend dit jaar in het midden- en kleinbedrijf (mkb)? "Een klassiek pakket vol A-merken."
De arbeidsmarkt is krap. Werkgevers willen hun personeel dan ook niet kwijt en dus wordt er dit jaar opnieuw meer geïnvesteerd in een kerstpakket, zegt Julie Poierrié, van het Udense Kerstpakketten.nl. Het bedrijf verwerkt zo'n drieduizend pakketten per dag rond deze tijd van het jaar, en de waarde ervan wordt steeds hoger. Afnemers zijn met name werkgevers in het mkb, die zo'n 45 euro aan een pakket besteden, en dat is fors meer dan zo'n vier jaar geleden, aldus Poierrié.
De vouchers doen het dit jaar wat minder, vertelt ze. "De werknemer is toch niet zo blij met een bon. Die wil verwend worden voordat Kerst begint en bij zo'n voucher heeft-ie toch het idee dat de baas zich er met een jantje-van-leiden vanaf maakt."
Indien u een kortingscode heeft ontvangen, kunt u deze alleen verzilveren op onze huisselectie kerstpakketten. Klik hieronder voor onze huisselectie pakketten en pak die korting!