NRC - 23 december 2024
Veel bedrijven kiezen nog altijd voor het traditionele kerstpakket: een kartonnen doos met versnaperingen. Julie Poierrié, mede-eigenaar van Kerstpakketten.nl, ziet hoe die pakketten de afgelopen jaren steeds duurder en luxer zijn geworden. Met haar bedrijf verzorgt ze honderdduizenden van de ruim acht miljoen kerstpakketten die deze dagen aan werknemers en vrijwilligers worden uitgedeeld.
Het duurste pakket bij het bedrijf van Poierrié kostte dit jaar 150 euro – met diverse spullen erin, van bonbons tot een frituurset – terwijl dat een paar jaar terug nog honderd euro was. „Dat is niet alleen maar door de inflatie. De pakketten worden gewoon steeds voller ”, zegt Poierrié. „Mensen willen echt wat uit te pakken hebben bij de kerstboom, en niet na twee flessen wijn al klaar zijn.”
Bekijk dit artikel in NRCIndien u een kortingscode heeft ontvangen, kunt u deze alleen verzilveren op onze huisselectie kerstpakketten. Klik hieronder voor onze huisselectie pakketten en pak die korting!