Bij ons kun je bijna elk pakket per stuk bestellen. Wij zorgen er voor dat het pakket tegen een zéér voordelig tarief en mooi verpakt wordt afgeleverd.
* Enkele pakketten hebben echter een minimale bestelhoeveelheid in verband met de verzendverpakking/omdoos.
De tarieven voor verzending zijn :
√ Tot € 100,- slechts € 9,95 excl. BTW
√ Van € 100,- tot € 250,- slechts € 19,95 excl. BTW
√ Van € 250,- tot € 500,- slechts € 29,95 excl. BTW
√ Vanaf € 500,- leveren wij GRATIS op één adres in Nederland (excl. de eilanden).

Kerstpakket: wat kan je dit jaar verwachten? - Metro Nieuws

Door Bianca Brasser
Kerstpakket: wat kan je dit jaar verwachten?
Foto: ANP

Een traditioneel kerstpakket met wellicht een verantwoord thema, grote kans dat je zo’n pakket dit jaar van je baas krijgt. En waarschijnlijk is-ie ook nog een paar euro meer waard dan vorig jaar. Metro maakte een rondje langs de grootste kerstpakkettenaanbieders Makro, Sligro en Kerstpakketten.nl en vroeg wat we dit jaar kunnen verwachten van onze baas.

RECYCLE EN GEZOND

Een verantwoord thema? Jawel. Zo zijn bij Makro volgens Lidushka Ruegebrink de kerstpakketten met een bruikbare verpakking in trek. „Recyclepakketten. Zie een traditioneel kerstpakket met veel A-merken qua eten voor je, maar dan in een verpakking waar je nog iets mee kan. Bijvoorbeeld een houten kist die leuk in je interieur staat of een grote halve kerstbal, die weer dienst kan doen als fruitschaal.”

Bart Poierré van Kerstpakketten.nl ziet ook een verantwoord thema: gezondheid. „De smoothiemaker als gadget doet het goed en het pakket vol gezondheidsdingen is ook in trek.”

VREETPAKKET?

Vorig jaar verkocht Poierré vooral ‘vreetpakketten’, zoals hij ze zelf noemde. Simpele pakketten gevuld met zoveel mogelijk bruikbaar eten en vooral geen ‘nutteloze’ gadgets. „Die pakketten zijn nog steeds populair, maar ik zie ook een verschuiving naar de pakketten met luxere producten”, zegt Poierré nu. „Er mag weer een wat duurder cadeau in, bijvoorbeeld een grill, mooie tas of warme plaid, daaromheen wordt dan etenswaar gekozen. Het lijkt economisch weer beter te gaan met veel bedrijven en dat zie je hierin terug.”

Wilco Jansen van Sligro ziet die laatste trend met ‘duurdere cadeaus’ nog niet, wel de 'vreetpakkettentrend'. „Bij ons springen echt de pakketten vol levensmiddelen eruit. Geen randzaken, zoals grote cadeaus, maar veel food. Dat zagen we vorig jaar al en dat zet door. Echt de traditionele kerstpakketten met focus op zoveel mogelijk eten. Liever 20 producten van 2 euro dan 10 producten van 4 euro.”

DUURDER

Bedrijven kiezen gemiddeld voor iets duurdere pakketten ten opzichte van vorig jaar. „45 euro geeft een bedrijf dit jaar bij ons gemiddeld uit aan een kerstpakket”, zegt Poierré. „Vorig jaar was dat 38 euro en de jaren ervoor rond de 35 euro.”

Ook Makro zegt een stijgende lijn in het gemiddelde bedrag per pakket te zien. „Gemiddeld is het bij ons dit jaar 41 euro per pakket, het gaat de goede kant op. Bedrijven lijken weer wat meer ruimte te hebben”, zegt Ruegebrink.

WAARDEBON

De ‘eigen-keuze-cadeau’s’ zijn volgens Poierré nu echt voorbij. „Ik zie een enorme afname in de verkoop van bonnen waarmee de werknemer online een eigen cadeau kan uitkiezen. Vijf jaar geleden besloeg dit zo’n 15 procent van alle kerstpakketten, nu is dat nog maar 3 procent.” 

Copyright © 2017 X-Masters, Inc. Alle rechten voorbehouden.