Herroepingsrecht

In het kader van de Wet Kopen op Afstand heeft de consument bij het doen van aankopen via Internet recht op een 'afkoelingsperiode' van 14 dagen na aflevering van het product, na ontvangst heb je 14 dagen om aan te geven dat je van de koop afziet. Na deze melding heb je vervolgens nog 14 dagen om het product terug te sturen.

Gebruik maken van het herroepingsrecht is wettelijk aan een aantal regels verbonden. Zo moet tijdens deze termijn zorgvuldig worden omgaan met het product en de verpakking. Het product mag beperkt gebruikt worden om te beoordelen of de consument het wil aanschaffen. Hierbij moet worden gedacht aan dezelfde wijze van gebruik zoals zal plaatsvinden bij een winkelaankoop. Indien er van herroepingsrecht gebruik gemaakt wil worden, moet het product inclusief alle geleverde toebehoren en inclusief verpakking aan ons retourneren. Mochten er producten beschadigd, incompleet of voor langere tijd gebruikt zijn, zullen wij de waardevermindering/ schade in rekening brengen.

De kosten en het risico van het retourzenden zijn voor rekening van de klant. Wij zullen zo spoedig mogelijk doch uiterlijk binnen 14 dagen na aanmelding van de retourzending het aankoopbedrag overmaken.

Kijk op: Europees Consumenten Centrum voor meer informatie over het herroepingsrecht. Om gebruik te maken van het herroepingsrecht, geven wij je 14 dagen de tijd om een retouraanvraag in te dienen. Deze tijd gaat in op de eerstvolgende dag dat je het product hebt ontvangen.

Wees ervan bewust dat het herroepingsrecht niet van toepassing is voor zakelijke klanten. Kies voor ´particulier´ tijdens het bestelproces als je voor persoonlijk gebruik wilt bestellen en in aanmerking wilt komen voor het herroepingsrecht.

Nadat de bestelling verzonden is
Wanneer de producten ontvangen zijn, betaal je slechts de retour verzendkosten. De prijs die je voor het product hebt betaald wordt afhankelijk van de betaalwijze van de oorspronkelijke bestelling aan je teruggestort. Dit wordt zo spoedig mogelijk, doch uiterlijk binnen 14 dagen nadat je je hebt herroepen, in orde gemaakt. Het bedrag wordt teruggestort op de bankrekening waarmee de betaling is gedaan. Vergeet niet je rekeningnummer te vermelden!

Wees ervan bewust dat je, onafhankelijk van de reden tot annuleren, binnen de wettelijke tijdslimiet dient te handelen en ons dus binnen 14 dagen na ontvangst van je bestelling op de hoogte dient te brengen.

Je mag een product retourneren binnen het herroepingsrecht indien:

  • Je bestelt als privé persoon.

  • Je het product niet gebruikt hebt, slechts kortstondig getest.

  • Het product en alle onderdelen die erbij horen, in dezelfde staat wordt geretourneerd zoals het was verstuurd.

  • Indien redelijkerwijs mogelijk originele en onbeschadigde verpakkingen worden retour gezonden.


Speciale gevallen waarbij je geen gebruik mag maken van het herroepinsgrecht:

  • Producten die gemaakt/geassembleerd zijn naar eigen persoonlijke specificaties.

  • Verzegelde audio of video-opname producten of computer software die u geopend heeft.

  • Producten die duidelijk persoonlijk van aard zijn.

  • Beperkt houdbare artikelen.


We zullen het te crediteren bedrag verminderen indien:

  • Producten door gebruiker of onderweg terug naar ons zijn beschadigd.

  • Onderdelen ontbreken in de retourzending.


Indien je je bestelling weigert of niet duidelijk aangeeft dat je gebruik wilt maken van het herroepingsrecht binnen de overeengekomen periode, is het voor de snelle afhandeling van het retour belangrijk om een e-mail te versturen naar info@kerstpakketten.nl.

Zorg er altijd voor dat je je bestelling aanneemt aan de deur en/of ophaalt bij het postkantoor, ook al wil je gebruik maken van het herroepingsrecht. Mocht je dit niet doen, dan moet en wij zorg dragen voor de retourzending en zijn wij genoodzaakt de kosten voor deze zending door te belasten.

Defect bij ontvangst
Heb je het vermoeden dat het product defect is of niet naar behoren functioneert? Controleer eerst of het product daadwerkelijk defect is! Loop daartoe de onderstaande stappen na alvorens je het product retourneert.

  • Controleer de instellingen van het product. Veel storingen ontstaan door verkeerde instellingen en komen niet door een defect aan het product zelf.

  • Neem de handleiding van het product uitvoerig door. Veel problemen kunnen verholpen worden door de instructies goed op te volgen. Vaak staat achterin de handleiding een tabel met storingen en mogelijke oplossingen.

  • Maak gebruik van de informatie die op het internet te vinden is over het product.


Is het product direct na ontvangst of binnen een week defect?
De volgende voorwaarden gelden hierbij:

  • Voordat je het product opstuurt dien je eerst zo spoedig mogelijk contact met ons op te nemen via e-mail (info@kerstpakketten.nl)

  • Pas nadat je per e-mail onze instructies hebt ontvangen m.b.t. het retourzenden kun je het product retour sturen.

  • Wij verzoeken je vriendelijk een defect geleverd product binnen 14 dagen na aflevering naar ons op te sturen.

  • Er dient zorgvuldig omgegaan te worden met het product en de verpakking. Indien je van deze regeling gebruik wil maken, moet je het product inclusief alle geleverde toebehoren en voor zover mogelijk in de oorspronkelijke verpakking aan ons retourneren.

  • Zorg dat het pakket goed verpakt en voldoende gefrankeerd is. Het risico voor het retour zenden is voor uw rekening. Wij adviseren om het pakket verzekerd met handtekening voor ontvangst te versturen.

  • Zendingen die niet of onvoldoende gefrankeerd zijn worden in rekening gebracht.

  • Na ontvangst zullen wij het product zorgvuldig testen en vaststellen of de klacht gegrond is en of de retourzending aan alle voorwaarden voldoet.

  • Indien aan de juiste voorwaarden is voldaan en de klacht gegrond is, sturen wij direct (indien voorradig) kosteloos een nieuw product op.

  • Indien hetzelfde product niet meer leverbaar is wordt binnen 14 dagen nadat het product in ons bezit is gekomen het aankoopbedrag teruggestort.

  • Indien de klachtomschrijving niet wordt geconstateerd en het product geheel naar behoren functioneert, kunnen de verzendkosten en eventuele onderzoekskosten in rekening worden gebracht. In dat geval word je vooraf op de hoogte gebracht.


Een artikel retourneren
Je kunt een product naar Kerstpakketten.nl retourneren wanneer er sprake is van:

  • Herroepingsrecht

  • een door kerstpakketten.nl verkeerd geleverd product

  • een defect bij ontvangst product


Om een product aan Kerstpakketten.nl te retourneren verzoeken wij je eerst een e-mail te sturen aan info@kerstpakketten.nl. Zo kunnen wij de klacht sneller in behandeling nemen en verwerken. Mocht dit niet lukken, neem dan contact op met onze klantenservice.

Houdt de volgende informatie bij de aanvraag van een retourzending/ klacht bij de hand;

  • Order- en klantnummer

  • Artikelnummer van het defecte product

  • Gedetailleerde klachtomschrijving


Zodra de herroeping bij ons ontvangen is, nemen wij de aanvraag in behandeling.

  • Verpak het product veilig met materialen die tegen een stootje kunnen (originele verpakking bij voorkeur) en voeg alle accessoires en onderdelen toe.

  • Voeg de bevestigingse-mail toe in de verpakking.

  • Geef duidelijk het klant en/of ordernummer dat je van ons hebt ontvangen op de buitenkant van het pakket aan, ALLEEN op het adreslabel, niet op de verpakking.

  • De retourzending dient op eigen kosten en risico naar onze afdeling retouren te worden verzonden (Oostwijk 13, 5406 XT Uden). Indien er een nieuwe/ander/gerepareerd artikel naar je verzonden gaat worden zijn deze kosten voor ons.

  • Na inspectie en tests zullen wij reparaties uitvoeren of een vervanging sturen indien van toepassing, zulks ter beoordeling van Kerstpakketten.nl

  • Als producten worden teruggestuurd onder het herroepingsrecht worden deze bij aankomst in ons magazijn geïnspecteerd en/of getest. Indien aan de voorwaarden voor creditering is voldaan, wordt het bedrag teruggestort. Vergeet niet het bankrekening nummer te vermelden bij de retourzending!

  • Leveringen zonder duidelijk vermeld klant en/of ordernummer zullen een speciale behandeling nodig hebben en de verwerking hiervan kan een aanzienlijke vertraging oplopen.

  • Retourzendingen die onder rembours worden verstuurd kunnen wij helaas niet accepteren.


Kosten bij retourneren
De verzendkosten en het risico van verzending van je adres naar onze vestiging zijn voor rekening van de klant. Indien je de gehele bestelling retourneert zal je naast het aankoopbedrag ook de eventuele verzendkosten van de heenzending teruggestort krijgen.

Alle retourzendingen dienen voldoende gefrankeerd te worden verzonden en zorgvuldig en stevig verpakt. Neem de retourprocedure door op onze website en maak gebruik van het retourformulier indien je een product retourneert.
 
Winkelwagen
Je winkelwagen bevat geen items.
({{ $root.cart.totalQuantity }} items)
Kortingscode toevoegen